25. oktober 2011

Daddeltærte

Så nærmer tiden sig, hvor man fylde år igen, derfor har jeg bagt et par daddeltærter, som jeg bl.a. skal have med på arbejdet.
De smager simpelthen så godt og overhoved ikke af dadler mere sådan lidt daim agtigt.
Jeg har bagt dem flere gange, hvor jeg ikke har sagt, hvad der var i og folk er blevet meget overrasket når de fik af vide der var dadler i. " Jeg kan ellers ikke lide dadler" har flere sagt bagefter, men det kunne de så godt, i hvert fald på denne måde :)
opskriften er her:

Solvejfires daddeltærte
2 3/4 dl sukker
225 g hakkede dadler
225 g hakkede hasselnødder
3 æg
3 spsk mel
1½ tsk bagepulver
Det hele blandes sammen og hældes i to smurte tærteforme. Bages 40-50 min ved 170 grader

1½ dl fløde
90 g sukker
1½ spsk sirup el. honning
40 g smør
1½ vanilie
Kommes i en gryde og varmes op.
Hældes over den lune kage.
Sættes i køleskabet, men kan også fryses ned.



Kan serveres med is el. flødeskum

rigtig god appetit
Solvejfire

1 kommentar:

  1. Uhmm... den lyder lækker.
    Tak for opskriften.
    Den skal helt sikkert prøves.

    Ha´en dejlig dag.

    Knus Susi

    SvarSlet