17. december 2011

Vælg en julekugle

Hjemme hos os har vi en tradition, der går på at hvert barn hvert år vælger deres egen julekugle uden voksenindblanding, som der deskret bliver skrevet deres forbogstav og årstal på. Disse meget forskellige julekugler bliver alle hængt på juletræet hvert år.
Desværre er der røget nogle stykke over årene, men der er dog pænt mange.
Mine børn er ved at være store nu, men sætter stadig stor pris på denne tradition og elsker at kigge og mindes, hvorfor de netop valgte denne kugle.
Synes selv det er en sød og sjov tradition og trods de lidt brogede kugler der gemmer sig hist og pist, på det ellers "morstyrede" pyntede juletræ, bliver det vores alle sammens juletræ, mors som børnenes.


Malins kugler ( 13 år )


Albertes kugler ( 17 år )


Nicholais kugler ( 19 år)


Rigtig god lørdag til jer der kigger forbi min blog

Jeanett


2 kommentarer:

  1. Hvor er det bare en rigtig hyggelig tradition. Og juletræet bliver kun kønnere at se på samt det fortæller en historie..
    Den tradition vil jeg gerne lave med mine 3 drenge også, Jeg elsker traditioner og syntes det er vigtig at mindes og holde fast i dem.
    Dejligt at se så mange skønne julekugler..
    Tak for indlæget det var hyggeligt at høre og se.

    Juleknus fra Tina

    SvarSlet
  2. Hejsa bare lige en lille oplysning kan se By Fogt står på din blogliste men den er jo desværre væk så nu er det muligt at følge den nye http://stjernesysler.blogspot.com.Skulle du have lyst.Kram Else og rigtig glædelig jul til dig og familien

    SvarSlet