31. januar 2012

Knækbrød

Efterat jeg tidligere på dagen så et indslag på en blog om hjemmebags knækbrød, fik jeg sådan lyst til at lave en omgang.
Jeg fik på et tidspunkt en rigtig god opskrift af en kollega, som jeg af og til bager og i dag fik jeg så lyst til at bage dem igen :)

Opskriften er her

1 dl boghvedeflager
1 dl risflager
1 dl hirseflager
2 dl knust cornflakes
1/2 dl hørfrø
3/4 dl sesamfrø
1/2 dl solsikkekerner
1-2 tsk havsalt
1-2 spsk olie

Det hele blandes sammen og dækkes med vand og stilles hen en times tid. Kom det i en gryde og varm op til en grød. Fordel det ud på en bageplade beklædt med bagepapir
Bages ved 200 grader i ca 20 min
Når de er bagt, rises det ud i passende firkanter.



På billedet er også nogle af vores ynglings honning. De er fra "Honningpigen" og kan fås med forskelige smag kanel, anis, solbær ol.
Den med kanel er super god og den med anis er rigtig god i en kop te på en kold vinterdag :)
Man kan desværre kun købe den hos hende eller på de markeder hun deltager på.


God appetit
Jeanett

4 kommentarer:

  1. Knäckebrödet ser jättegott ut, kanske får prova att baka det någon dag.

    Kram Marie

    SvarSlet
  2. Tak skal du have
    Ja du skulle prøve, de er rigtig gode
    Knus jeanett

    SvarSlet
  3. De ser godt nok også lækre ud! Knus Anne

    SvarSlet
  4. Hej Jeanett!
    Tak for din kommentar hos mig! Sjovt at du har fundet vejen til min blog :o)
    Jeg fandt en opskrift på knäckebröd i et Jeanne d´Arc living-blad her i sidste ugen og skal pröve det till weekenden. Jeg har aldrig gjort det för, så jeg glaeder mig :o)
    Mine bageformar kommer fra Kvickly og de hedder 'Cookwear'. Virkeligt gode formar og jeg er så glad for dem!! Lige för jul kunde man köbe to för 150kr.
    Håber at du finder dem :o)

    Have en rigtigt god weekend!!
    Knus
    Ulrika

    SvarSlet