16. april 2012

Amerikanske pandekager :P

Så bliver lillesøster 40 år og det skal fejres med brunch :)
Jeg er blevet bedt om jeg ikke kunne bage en omgang amerikanske pandekager, så det har jeg gjort.

Opskriften er her
300 g hvedemel
4 spsk sukker
4 tsk bagepulver 1 tsk salt
6 spsk olie
2½ dl kærnemælk
2 dl mælk
2 æg
smør til stegning

Bland mel, bagepulver, sukker og salt i en skål. Pisk olie, kærnemælk, mælk og æg med en gaffel. Bland indholdet af de to skåle og rør indtil dejen er jævn.
Varm en pande op, til jævnt varm. Kom lidt smør på og hæld lidt dej på. De bør være tykkere og mere svampede end almindelige pandekager. Der vil komme en masse små bobler. Når over fladen er fyldt med bobler, vendes pandekagen med en paletkniv og bages til også denne side er gylden.

God fornøjelse



God dag
Jeanett

2 kommentarer:

  1. Nøj, hvor ser de bare lækre ud Jeanett :) Dem ville jeg da gerne sætte mine tænder i lige nu.. MUMS :) :)
    Jeg vil da se om ik kan nå at få lavet et par af dem med din opskrift, ellers må du sende nogle med luftpost :D))))
    Knus Tina

    SvarSlet
  2. Water Hack Burns 2lb of Fat OVERNIGHT

    At least 160000 men and women are hacking their diet with a simple and SECRET "water hack" to lose 2lbs each and every night as they sleep.

    It is scientific and it works all the time.

    Here's how to do it yourself:

    1) Grab a glass and fill it up with water half the way

    2) Now follow this amazing hack

    and you'll become 2lbs skinnier when you wake up!

    SvarSlet