6. december 2011

Brændte mandler

Til julen hører mange traditioner, men også nye ideer skal afprøves, i år har jeg bl.a. valgt, at prøve at lave mine egne brændte mandler.
Det med varm sukker, er ikke det jeg har kastet mig mest ud i, af frygt for hvad det ikke kunne ende med. Men jeg kastede jeg mig ud i projektet, og til min store overraskelse, var det jo slet ikke så svært


her er den opskrift jeg har brugt.

200 gram usmuttede mandler
2 dl sukker¨
2 dl vand
Vand, sukker og mandler kommes på en pande, der skrues op på fuld blus. sukkerlagen "koges ind",imens der røres ind i mellem. På et tidspunkt "smuldrer" sukkerlagen. Nu skal mandlerne vendes konstant indtil sukkeret sidder fast på mandlerne, og de er karameliserede (blanke men humplede) hæld da mandlerne ud på et stykke bagepapir eller lign. og køl dem af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar